Regulamin Podmiotu leczniczego
REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO REHA-TEAM W MIERZYNIE
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin jest ustanawiany dla podmiotu leczniczego działającego pod firmą: REHA-TEAM Miłosz Parchimowicz
- Podmiot wykonuje działalność leczniczą w Mierzynie przy ul. Elżbiety 3, kod pocztowy 72-006, NIP: 7631979600, REGON: 301080718, wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność́ Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę̨ Zachodniopomorskiego nr księgi 000000250527 (dalej jako: „Podmiot Leczniczy”).
- Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy, w tym zatrudnione w nim lub współpracujące z nim osoby wykonujące zawody medyczne.
- Podmiot Leczniczy działa na podstawie:
- powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 295 ze zm., dalej jako: „ustawa o działalności leczniczej”)
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 849 ze zm., dalej jako: „ustawa o prawach pacjenta”)
- wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Zachodniopomorskiego;
- niniejszego regulaminu organizacyjnego, dalej: „Regulamin”
- Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym pod nazwą Reha-Team (dalej jako: „Zakład Leczniczy”). Jednostką organizacyjną Podmiotu jest Zakład leczniczy przy ul. Elżbiety 3 w Mierzynie
- W wyżej wymienionej jednostce organizacyjnej wydzielono następujące komórki organizacyjne:
- Dział fizjoterapii;
- Dział fizykoterapii;
- Dział Kinezyterapii:
- Dział Masażu;
- Pracownia USG;
- Poradnia ortopedyczna;
- Poradnia neurochirurgiczna;
- Poradnia neurologiczna;
- Recepcja
- Wszystkie komórki organizacyjne oraz osoby w nich zatrudnione współpracują ze sobą, w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, rehabilitacyjnym oraz administracyjno-gospodarczym.
- Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- W Zakładzie leczniczym funkcjonują następujące stanowiska:
- Kierownik;
- Fizjoterapeuta;
- Lekarz;
- Personel pomocniczy
- Osoby piastujące poszczególne stanowiska w Zakładzie Leczniczym, realizują następujące obowiązki:
- Kierownik:
- organizowanie i kierowanie pracą personelu zakładu leczniczego;
- zatwierdzenie planów inwestycyjnych, naprawczych oraz audytów;
- przedkładanie uprawnionym organom wniosków dotyczących zmian w regulaminie organizacyjnym podmiotu leczniczego;
- wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych;
- wydawanie upoważnień i pełnomocnictw;
- występowanie w imieniu Podmiotu Leczniczego przez urzędami, sądami i organami administracji;
- zawieranie umów na usługi medyczne oraz zawieranie umów cywilnoprawnych na rzecz Podmiotu Leczniczego;
- nawiązywanie współpracy (zawieranie umów o pracę lub umów o świadczenie usług) z personelem Podmiotu Leczniczego;
- wystąpienia publiczne i współpraca z mediami.
- Fizjoterapeuta:
- diagnostyka funkcjonalna pacjentów;
- kwalifikowanie, planowanie i prowadzenie kinezyterapii;
- Indywidualna praca z pacjentem: masaż, terapia manualna, fizykoterapia;
- dobieranie do potrzeb pacjentów wyrobów medycznych oraz nauczanie pacjentów posługiwania się wyrobami medycznymi;
- edukacja pacjentów;
- zabiegi fizjoterapii inwazyjnej oraz RUSI
- nauczanie pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału funkcji ciała i aktywności;
- Edukacja innych fizjoterapeutów bądź studentów fizjoterapii;
- działalność fizjoprofilaktyczna.
- Lekarz:
- Badanie i diagnoza pacjenta
- Decyzje dotyczące dalszego leczenia w tym wydawanie zaświadczeń o stanie zdrowia oraz wystawianie skierowań na badania diagnostyczne
- Iniekcje
- Badanie USG
- Personel pomocniczy:
- wsparcie techniczno-administracyjne
- Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
- Podmiot Leczniczy w ramach prowadzonej działalności udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie rehabilitacji ambulatoryjnej (fizjoterapii) oraz konsultacji lekarskich. Ponadto Podmiot Leczniczy prowadzi działalność w zakresie oświaty i promocji zdrowia.
- Podmiot może udzielać świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności (dalej: „świadczenia zdrowotne on-line”), według zasad określonych w Regulaminie. W przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych on-line miejscem udzielania świadczeń jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń.
- Podmiot prowadzi na życzenie pacjenta wizyty domowe w zakresie fizjoterapii i fizjoprofilaktyki.
- Celem Podmiotu Leczniczego jest prowadzenie działalności leczniczej na zasadach wskazanych w Regulaminie oraz podejmowanie działań na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia, w szczególności poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych.
- Do zadań, które mogą być realizowane przez Podmiot Leczniczy należą m.in:
- diagnostyka funkcjonalna pacjentów;
- kwalifikowanie, planowanie i prowadzenie kinezyterapii w formie zajęć indywidualnych i grupowych;
- dobieranie do potrzeb pacjentów wyrobów medycznych;
- nauczanie pacjentów posługiwania się wyrobami medycznymi;
- prowadzenie działalności fizjoprofilaktycznej, polegającej na popularyzowaniu zachowań prozdrowotnych oraz kształtowaniu i podtrzymywaniu sprawności i wydolności osób w różnym wieku w celu zapobiegania niepełnosprawności;
- nauczanie pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału funkcji ciała i aktywności;
- edukacja pacjentów;
- fizjoterapia indywidualna obejmująca zabiegi masażu, mobilizacji i manipulacji tkanek
- zabiegi związane z przerywaniem ciągłości tkanek czyli iniekcje wykonywane przez lekarzy oraz tzw. Fizjoterapia inwazyjna: igłoterapia sucha, przezskórna elektroliza, neuromodulacja;
- fizykoterapia
- badanie ultrasonograficzne lekarskie oraz RUSI (rehabilitacyjne ultrasonograficzne obrazowanie)
- konsultacje lekarskie – ortopedyczne, neurologiczne, pediatryczne, neurochirurgiczne
- terapia niemowląt z zastosowaniem technik neurofizjologicznych
- rehabilitacja wad postawy i skolioz
- czynności z zakresu osteopatii i chiropraktyki
- fizjoterapia uroginekologiczna kobiet i mężczyzn; fizjoterapia w dolegliwościach bólowych w obrębie miednicy, problemach z nietrzymaniem moczu czy zaburzeniach erekcji.
- fizjoterapia kobiet w ciąży i w połogu
- prowadzenie spraw administracyjnych
- Szczegółowy zakres świadczonych usług znajduje się na stronie www.reha-team.pl
- Kierownik:
§ 2 CELE I ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO
§ 3 RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§ 4 STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO, ORGANIZACJA I ZADANIA JEDNOSTEK I KOMÓREK ORAZ WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA
- Podmiot Leczniczy prowadzi oraz udostępnia dokumentację medyczną pacjentów korzystających z udzielanych przez podmiot leczniczy świadczeń opieki zdrowotnej na zasadach określonych przepisami prawa.
- Dokumentacja medyczna jest prowadzona co do zasady w postaci elektronicznej.
- Podmiot Leczniczy udostępnia dokumentację medyczną na podstawie wniosku o udostępnianie dokumentacji medycznej składanego przez osobę uprawnioną w świetle przepisów prawa powszechnie obowiązującego bądź w ramach funkcjonalności systemu teleinformatycznego wykorzystywanego przez podmiot leczniczy (dotyczy wyłącznie udostępnienia dokumentacji bezpośrednio pacjentowi).
- Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej może zostać złożony w dowolnej formie, w szczególności pisemnej, ustnej bądź za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Osoba wnioskująca o udostępnienie dokumentacji medycznej może skorzystać ze wzoru wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu. Skorzystanie przez wnioskodawcę ze wzoru wniosku ma charakter fakultatywny oraz nie jest warunkiem rozpatrzenia wniosku.
- Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej składany jest:
- W przypadku wniosku w formie ustnej – w zakładzie leczniczym osobiście w recepcji
- W przypadku wniosku w formie pisemnej – w zakładzie leczniczym osobiście w recepcji bądź listownie na adres Reha-Team, ul. Elżbiety 3, 72-006 Mierzyn;
- W przypadku wniosku składanego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej – na adres e-mail: rehateamrecepcja@gmail.com
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- W przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej w ramach funkcjonalności systemu teleinformatycznego wykorzystywanego przez Podmiot leczniczy – do wglądu oraz swobodnego przeglądania i pobierania w ramach systemu teleinformatycznego;
- W przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej na podstawie wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej:
- do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w Zakładzie leczniczym, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
- przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
- przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (zaszyfrowana wiadomość mailowa);
- na informatycznym nośniku danych (płyta CD).
- Podmiot Leczniczy może współpracować w zakresie świadczonych na rzecz pacjentów usług z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie odrębnej umowy o współpracy.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą dotyczyć może w szczególności zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- Podmiot Leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie określonym w regulaminie z zapewnieniem właściwej dostępności oraz jakości świadczeń w jednostce organizacyjnej oraz komórkach organizacyjnych wyodrębnionych w Zakładzie Leczniczym, w sposób gwarantujący pacjentom możliwie najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane przez lekarzy i fizjoterapeutów zatrudnionych przez Podmiot Leczniczy lub współpracujących z Podmiotem Leczniczym na podstawie umów cywilnoprawnych.
- W Podmiocie świadczeń zdrowotnych udzielają wyłącznie osoby, mające odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danego rodzaju świadczeń zdrowotnych, potwierdzone wymaganymi prawnie dokumentami.
- Świadczenia zdrowotne są udzielanie na rzecz pacjentów odpłatnie a szczegółowy cennik wszystkich świadczonych usług dostępny jest na stronie www.reha-team.pl
- W przypadku zakupu pakietu usług, maksymalny czas realizacji podany jest w zakładce cennik na stronie www.reha-team.pl
- Odwołanie wizyt w ramach zakupionego pakietu możliwe jest w dniu poprzedzającym zaplanowaną wizytę do godziny 18.00. W przypadku nie odwołania i nie przybycia w ustalonym terminie, wizyta zostanie uznana za odbytą co zmniejszy pozostałą ilość spotkań pakietowych. Spóźnienie na zaplanowaną wizytę skraca jej długość o czas spóźnienia. W przypadku spóźnienia przekraczającego połowę czasu planowanej wizyty, fizjoterapeuta czy recepcja ma możliwość uznania wizyty za odbytą i odjęcia jej od liczby pozostałych spotkań.
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Podmiot Leczniczy przysługują wszelkie prawa pacjenta zastrzeżone w przepisach prawa powszechnie obowiązującego. Informacje o prawach pacjenta zostały wskazane w Karcie Praw Pacjenta stanowiącej Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Podmiot jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 21:00.
- Rejestracja pacjentów odbywa się telefonicznie w godzinach 8.00-19.30 pod numerem 690833744. W przypadku części zespołu możliwe jest umówienie się przez serwis www.znanylekarz.pl
- W czasie rejestracji Pacjenta przed wizytą lub w czasie wizyty Pacjent zobowiązany jest podać następujące dane, wymagane art. 25 ustawy o prawach pacjenta:
- nazwisko i imię (imiona),
- adres miejsca zamieszkania oraz nr telefonu
- numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość,
- w przypadku gdy Pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody – nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania.
- Wizyty pacjentów są potwierdzane w dzień roboczy poprzedzający dzień realizacji usługi poprzez sms lub telefon z recepcji.
- Prosimy pacjentów o odwoływanie wizyt najpóźniej dzień przed umówionym spotkaniem do godziny 18.00, pozwoli to skorzystać z wizyty innym oczekującym pacjentom. W przypadku potwierdzenia wizyty dzień przed i nie pojawienia się na wizycie w ustalonym terminie bądź odwołania jej w dniu w, którym była zaplanowana – podczas kolejnego spotkania zostanie pobrana dodatkowa opłata – 100% kwoty za wizytę, która się nie odbyła.
- Wizyty pacjentów poniżej 18 roku życia:
- Pacjent do momentu ukończenia 18 roku życia korzysta ze świadczeń zdrowotnych jedynie w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego.
- Pacjent może być przyjęty na planową wizytę w obecności opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to zgodę w formie pisemnej.
- Pacjent pomiędzy 16 a 18 rokiem życia może być przyjęty bez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to pisemną zgodę.
- Pierwsza wizyta pediatryczna wymaga opłaty rezerwacyjnej na konto bankowe placówki z potwierdzeniem wykonania przelewu lub opłacenia jej osobiście w recepcji najpóźniej dzień przed planowaną wizytą. Wniesiony zadatek jest bezwrotny ale jest on rozliczany i odjęty od kosztu odbytej wizyty. Brak uiszczenia opłaty rezerwacyjnej najpóźniej do godz. 18.00 dnia poprzedzającego wizytę skutkuje anulacją wizyty.
- Przed przystąpieniem do terapii fizjoterapeuta przeprowadza wywiad oraz wstępne badania funkcjonalne, które podlega wpisowi w dokumentacji medycznej Pacjenta. Prowadzący wywiad i badanie określa cel terapii optymalny dla Pacjenta oraz metodykę procesu terapeutycznego, dążąc do maksymalnej poprawy stanu zdrowia Pacjenta, oraz jego sprawności psychoruchowej.
- Pacjent zobowiązany jest do udzielenia pełnych i wyczerpujących informacji, w szczególności o przeciwskazaniach lub innych okolicznościach mogących mieć wpływ na planowaną terapię. Pacjent obowiązany jest również do poinformowania o zasięgniętych opiniach u innych specjalistów, o ile jest to niezbędne do realizacji terapii.
- W przypadku odmowy wykonania badania, zatajenia jego wyników, bądź korzystania przez Pacjenta równolegle z terapii w innym ośrodku bez powiadomienia o tym fakcie fizjoterapeutę lub lekarza z zespołu Reha-Team, zastrzegamy sobie prawo do odmowy kontynuacji prowadzenia Pacjenta.
- W uzasadnionych przypadkach specjalista może zwrócić się do Pacjenta z prośbą o możliwość wykonania zdjęcia albo nagrania procesu leczenia.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane w komórkach organizacyjnych zlokalizowanych w Mierzynie przy ul. Elżbiety 3
§ 5. MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§ 6. ORGANIZACJA I PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH, OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
§ 7. WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI LECZNICZYMI
§ 8. ZASADY PROWADZENIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ ORAZ POBIERANIA OPŁAT ZA JEJ UDOSTĘPNIENIE
- powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
- W przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii, wydruku lub udostępnienia na informatycznym nośniku danych, udostępnienie następuje w siedzibie Podmiotu leczniczego (odbiór osobisty) lub poprzez wysłanie pocztą.
- Dokumentacja medyczna prowadzona w postaci papierowej może być udostępniona przez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) i przekazanie w sposób określony za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (zaszyfrowana wiadomość mailowa) oraz na informatycznym nośniku danych (płyta CD).
- Udostępnienie dokumentacji medycznej może nastąpić tylko pod warunkiem dokonania uprzedniej weryfikacji tożsamości osoby wnioskującej o jej udostępnienie.
- Podmiot leczniczy pobiera opłatę za udostępnienie dokumentacji medycznej w zakresie, w jakim udostępnienie następuje:
- przez sporządzenie jej wyciągu, odpisy, kopii lub wydruku;
- na informatycznym nośniku danych;
- na zasadach wskazanych w § 8 ust. 8 Regulaminu;
- Opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej, o której mowa w § 8 ust. 10 Regulaminu nie jest pobierana:
- w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo przedstawicielowi ustawowemu pacjenta po raz pierwszy w żądanym zakresie;
- w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;
- w przypadku wniosków od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w związku ze sprawami dotyczącymi świadczeń z ubezpieczeń społecznych;
- w przypadku wniosków osób zainteresowanych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w sprawach świadczeń przewidzianych w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
- Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej została określona w cenniku stanowiącym Załącznik nr 3 do Regulaminu. Kierownik Podmiotu leczniczego publikuje na stronie internetowej Podmiotu leczniczego aktualny cennik udostępnienia.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Karta Praw Pacjenta dotyczy pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Podmiot Leczniczy.
- Karta Praw Pacjenta skierowana jest do pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych w ramach ambulatoryjnej opieki zdrowotnej w ramach prywatnego sektora usług medycznych.
- PRAWA PACJENTA
- Prawo do ochrony zdrowia.
- Prawo do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością, odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
- W sytuacji ograniczonych możliwości udzielenia odpowiednich świadczeń zdrowotnych, prawo do przejrzystej, obiektywnej, opartej na kryteriach medycznych, procedury ustalającej kolejność dostępu do tych świadczeń.
- Prawo do natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
- Prawo do uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia, rokowaniu.
- Prawo do uzyskania informacji o prawach pacjenta w Podmiocie Leczniczym.
- Prawo do informacji o rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Podmiot Leczniczy, w tym o profilaktycznych programach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, realizowanych przez ten podmiot.
- Prawo do zachowania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem uzyskanych przez personel medyczny w związku z wykonywaniem zawodu, z uwzględnieniem wyjątków ustawowo przewidzianych.
- Prawo do wyrażania zgody na przeprowadzenie badania lub udzielenia innych świadczeń zdrowotnych, po uzyskania od osoby wykonującej zawód medyczny odpowiedniej informacji oraz prawo do odmowy wyrażenia takiej zgody.
- Prawo do wyrażenia w formie pisemnej zgody na zastosowanie metody leczenia lub diagnostyki stwarzającej podwyższone ryzyko dla pacjenta oraz prawo do odmowy wyrażenia takiej zgody.
- Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta podczas udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do umierania w spokoju i godności.
- Prawo do obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych – przy czym faktyczna realizacja powyższego prawa może zostać ograniczona z przypadku wystąpienia zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjenta.
- Prawo do leczenia bólu.
- Prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia pacjenta oraz udzielonych pacjentowi świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do ochrony danych zawartych w dokumentacji medycznej oraz innych związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do żądania, aby osoba wykonująca zawód medyczny udzielająca pacjentowi świadczeń zdrowotnych zasięgnęła opinii osoby wykonującej inny zawód medyczny.
- Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
- MOŻLIWOŚĆ ZŁOŻENIA SKARGI
- Prawo do złożenia skargi do Rzecznika Praw Pacjenta, np. w sytuacji naruszenia prawa pacjenta do poszanowania intymności i godności, prawa pacjenta do informacji czy prawa pacjenta do świadczeń zdrowotnych.
- Regulamin został opracowany w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawę o działalności leczniczej. W zakresie nieuregulowanym postanowieniami Regulaminu, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Postanowienia Regulaminu obowiązują cały personel Podmiotu Leczniczego oraz osoby współpracujące z Podmiotem leczniczym oraz wszystkich pacjentów Podmiotu Leczniczego.
- Postanowienia Regulaminu zostają podane do wiadomości osób zatrudnionych oraz współpracujących z Podmiotem Leczniczym.
- Regulamin wraz z załącznikami stanowi integralną część. Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
- Skargi i zastrzeżenia mogą być zgłaszane:
- ustnie – do kierownika jednostki
- pisemne na adres Reha-Team, ul. Elżbiety 3, 72-006 Mierzyn;
- w drodze mailowej na adres rehateamrecepcja@gmail.com z dopiskiem „SKARGA”.
- Skargi i zastrzeżenia rozpatrywane są w terminie nie dłuższym niż̇ 30 dni i załatwiane są w formie tożsamej, jak złożona skarga (ustnie, pisemnie albo w drodze mailowej), chyba że Pacjent wniesie o odpowiedź w innej formie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 8 maja 2022 r
- Podmiotem odpowiedzialnym za kierowanie jednostkami organizacyjnymi oraz komórkami organizacyjnymi wydzielonymi w Zakładzie leczniczym jest kierownik Zakładu leczniczego.
- Kierownikiem Zakładu leczniczego jest mgr Miłosz Parchimowicz
- Kierownik Zakładu leczniczego może wyznaczyć osobę odpowiedzialną za organizację działań na poziomie poszczególnych jednostek organizacyjnych wyodrębnionych w Zakładzie leczniczym.
- Kierownik może upoważnić osoby, o których mowa w § 10 ust. 3 Regulaminu do realizacji następujących działań:
- kierowanie pracą podległej części (lub całości) jednostki organizacyjnej;
- zarządzania personelem jednostki organizacyjnej;
- rozdział zadań (w tym zadań stałych) i środków do ich wykonania, z uwzględnieniem ich rangi, priorytetu, kwalifikacji fachowych i obciążenia pracą bieżącą bezpośrednich wykonawców;
- nadzór nad efektywnością i skutecznością organizacji pracy;
- nadzór nad wykonywaniem przez personel jednostki organizacyjnej poszczególnych zadań;
- udzielanie wyjaśnień oraz wskazówek zawodowych dla personelu;
- nadzór nad warunkami pracy personelu, ze szczególnym z uwzględnieniem wyznaczonych procedur sanitarnych;
- przestrzeganie oraz nadzorowanie przestrzegania przez podległy personel przepisów prawa, wewnętrznych aktów normatywnych i obowiązujących norm etycznych;
- wnioskowanie w sprawie nagradzania lub karania personelu jednostki organizacyjnej;
- występowanie z propozycjami dotyczącymi usprawnienia pracy.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 9. SPOSÓB KIEROWANIA JEDNOSTKAMI I KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI
§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
KARTA PRAW PACJENTA
Dane teleadresowe biura Rzecznika Praw Pacjenta:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
Młynarska 46 01-171 Warszawa kancelaria@rpp.gov.pl tel: (22) 532 – 82 – 50 fax: (22) 506 – 50 – 64